Cugetari nr. 14
Ianuarie 2012
Marşul implacabil al Europei către islamism
de Soeren Kern, cercetător la Grupul de Studii Strategice din Madrid
În cursul anului 2011, Europa post-creştină a devenit în mod vizibil mai islamizată.
Pe măsură ce populaţia musulmană, care creşte cu repeziciune, îşi face simţită prezenţa în metropolele şi oraşele de pe continent, islamismul transformă modul european de viaţă în moduri inimaginabile în urmă cu doar câţiva ani.
Ceea ce urmează este o recapitulare concisă a unora dintre cele mai şocante controverse legate de islamism care au avut loc în Europa în 2011.
În Austria, o curte de apel a aprobat condamnarea corectă politic a Elisabethei Sabaditsch-Wolff, o casnică vieneză şi activistă anti-Jihad, pentru ,,denigrarea credinţelor religioase”, după ce a ţinut o serie de prelegeri despre pericolele islamismului radical. Decizia din 20 decembrie a arătat că în timp ce iudaismul şi creştinismul pot fi defăimate fără urmări în Austria multiculturală postmodernă, a spune adevărul despre islamism este pasibil de pedepse legale prompte şi grele.
Pe 13 octombrie 2011, tot în Austria, la Muzeul Albertina din centrul Vienei a fost inaugurat Centrul ‘Regele Abdullah’ pentru Dialog Inter-religios şi Inter-cultural. Saudiţii spun că scopul iniţiativei de multe milioane de dolari este de a ,,cultiva dialogul” între religiile principale ale lumii pentru a ,,preveni conflictele”. Însă criticii spun că centrul constituie o încercare a Arabiei Saudite de a înfiinţa un ,,centru de propagandă” permanent în Europa Centrală, din care să se răspândească secta wahhabită conservatoare a islamismului.
13 octombrie 2011, Viena, Austria. Ministrul de externe al Arabiei Saudite prinţul Saud al-Faisal bin Abdulaziz Al Saud, ministrul de externe austriac Michael Spindelegger şi ministrul de externe spaniol Trinidad Jimenez aşteaptă semnarea acordului pentru înfiinţarea Centrului Internaţional pentru Dialogul Interreligios şi Intercultural Regele Abdullah Bin Abdulaziz (KAICID)
În Belgia, potrivit unei cărţi publicate recent de Universitatea Catolică din Leuven – universitatea de frunte de limbă franceză din Belgia, s-a dezvăluit că în prezent, musulmanii reprezintă un sfert din populaţia Bruxelles-ului. În termeni reali, numărul musulmanilor din Bruxelles – unde trăiesc actualmente jumătate din musulmanii din Belgia – a ajuns la 300.000, ceea ce înseamnă că auto-intitulata ,,capitală a Europei” este acum oraşul cel mai islamic din Europa.
De asemenea în Bruxelles, în 2011, cel mai popular nume pentru băieţi a fost Mahomed. A fost cel mai popular nume pentru băieţi şi în cel de-al doilea oraş ca mărime din Belgia, Antwerp, unde circa 40% din copiii de şcoală primară sunt musulmani.
Separat de aceasta, grupul islamist Sharia4Belgium şi-a intensificat campania de propagandă şi intimidare ce are scopul de a transforma ţara într-un stat islamic. În septembrie, grupul a înfiinţat un tribunal islamic sharia în Antwerp, cel de-al doilea oraş ca mărime din Belgia. Conducătorii grupului spun că ţelul tribunalului este de a crea un sistem legal islamic paralel în Belgia pentru a provoca autoritatea statului ca organ care aplică legile civile garantate de constituţia belgiană.
În Marea Britanie, un grup musulman a lansat o campanie pentru a transforma 12 oraşe britanice – inclusiv ceea ce este numit ‘Londonistan’ – în state islamice independente. Aceste aşa-numite emirate islamice vor funcţiona ca enclave autonome conduse de legea islamică sharia şi vor opera în întregime în afara jurisprudenţei britanice.
Independent, s-a dezvăluit că peste 2.800 de aşa-numite atacuri la onoare – pedepse pentru aducerea ruşinii asupra familiei – au fost înregistrate de poliţia britanică anul trecut, potrivit primei estimări naţionale a problemei făcute vreodată. Cel mai mare număr de crime de onoare – care includ ucideri, mutilări, bătăi, răpiri şi atacuri cu acid – a fost înregistrat în Londra, unde problema a sporit de mai mult de 5 ori faţă de media naţională.
Datele vin la scurt timp după un alt raport care arată că zeci de mii de imigranţi musulmani din Marea Britanie practică bigamia sau poligamia pentru a primi plăţi de asistenţă socială mai mari de la statul britanic.
Raportul din 24 septembrie arată că fenomenul bigamiei şi poligamiei – care sunt permise de legea islamică sharia – este mult mai răspândit în Marea Britanie decât se credea înainte, chiar dacă acolo este o infracţiune, care este pedepsită cu până la 7 ani de închisoare.
Creşterea rapidă a căsătoriilor multiple este alimentată de politicile multiculturale care acordă drepturi speciale imigranţilor musulmani care cer ca legea sharia să fie reflectată în legea britanică şi sistemul de asistenţă socială.
Între timp, un angajat creştin din Marea Britanie a depus o plângere după ce şi-a pierdut locul de muncă când a expus o campanie de hărţuire sistematică de către musulmanii fundamentalişti. Într-un caz legal hotărâtor, Nohad Halawi, fostă angajată a Aeroportului Heathrow din Londra, şi-a dat în judecată fostul angajator pentru concediere nedreaptă, afirmând că membrii creştini ai personalului, inclusiv ea, au fost discriminaţi din cauza credinţei lor religioase.
Cazul lui Halawi este susţinut de Centrul Legal Creştin (CLC), o organizaţie care oferă sprijin juridic creştinilor din Marea Britanie. CLC spune că acest caz ridică probleme legale importante şi se întreabă dacă musulmanii şi creştinii sunt trataţi în mod diferit de angajatori.
În Danemarca, un grup musulman a lansat o campanie de transformare a unor părţi din Copenhaga şi alte oraşe daneze în ,,zone cu legea sharia”, care să funcţioneze ca enclave autonome guvernate de legea islamică. Grupul danez islamist Kaldet til Islam (Chemare la Islamism) a afirmat că suburbia Tingbjerg a Copenhagăi va fi prima regiune din Danemarca care va fi supusă legii sharia, fiind urmată de districtul Norrebro al capitalei şi apoi alte zone ale ţării.
Chemare la Islamism a declarat că va trimite o ,,poliţie a moralei” islamice care va funcţiona permanent (24 de ore) pentru a aplica legea sharia în aceste enclave. Patrulele vor soma orice persoană surprinsă consumând alcool, jucând jocuri de noroc, mergând la discotecă sau angajându-se în alte activităţi pe care grupul le vede ca fiind contrare islamismului.
De asemenea în Danemarca, consiliul oraşului Copenhaga a aprobat construirea primei ,,mari moschei” oficiale în capitala daneză. Mega-moscheea va avea o cupolă albastră imensă, ca şi două minarete foarte înalte şi este proiectată arhitectonic să iasă în relief pe linia de orizont a Copenhagăi cu clădiri mai mici.
Spre deosebire de majoritatea moscheilor din Europa, care aparţine musulmanilor sunniţi, moscheea din Copenhaga aparţine islamismului şiit. Ea este finanţată de Republica Islamică Iran; criticii spun că teocraţii de la Teheran intenţionează să folosească moscheea pentru a înfiinţa în Europa un centru de recrutare pentru grupul musulman şiit militant Hezbollah.
Între timp, preşedintele Societăţii Presei Libere Internaţionale care are sediul în Danemarca, Lars Hedegaard, a fost găsit vinovat de discurs de ură rasistă pentru comentariile pe care le-a făcut despre islamism. El a fost silit la plata unei amenzi de 5.000 coroane daneze (aproximativ 1.000 dolari). Problemele legale ale lui Hedegaard au început în decembrie 2009, când el a afirmat în cadrul unui interviu înregistrat că există o mare incidenţă a violului copilului şi violenţei domestice în zonele dominate de cultura musulmană.
Deşi Hedegaard a insistat că el nu a intenţionat să-i acuze pe toţi musulmanii, nici măcar pe majoritatea musulmanilor de asemenea infracţiuni, şi deşi anterior el a fost achitat de un tribunal inferior, poliţia gândirii din Danemarca a refuzat să renunţe la caz până când el a fost declarat vinovat.
Supunându-se presiunii grupurilor de lobby musulmane, Uniunea Europeană a abandonat în mod discret o nouă măsură care cerea ca produsele din carne halal (aprobate religios pentru musulmani) să poarte o etichetă care să avertizeze consumatorii că animalele nu au fost ameţite şi, prin urmare, au fost conştiente înainte de tăiere.
Odată cu creşterea exponenţială a populaţiei musulmane a Europei în ultimii ani, mii de tone de carne halal măcelărită ritualic intră acum în lanţul alimentar general, unde este consumată în necunoştinţă de cauză şi de populaţia nemusulmană.
Decizia Uniunii Europene arată că musulmanii au dreptul de a alege alimente halal, însă nemusulmanii nu au dreptul de a alege să nu mănânce carne măcelărită ritualic.
În Franţa, s-a descoperit că moscheile islamice sunt construite mai des ca bisericile romano-catolice şi că acum, în ţară, există mai mulţi musulmani practicanţi decât catolici practicanţi.
Independent, grupurile musulmane din Franţa au cerut Bisericii Romano-Catolice permisiunea de a utiliza bisericile sale goale ca o modalitate de a rezolva problemele de trafic cauzate de miile de musulmani care se roagă pe străzi. Cererea, care a fost descrisă în fel şi chip de comentatorii politici francezi ca ,,alarmantă”, ,,îndrăzneaţă” şi ,,fără precedent”, a fost încă un exemplu al agresivităţii crescânde a musulmanilor din Franţa.
În octombrie, s-a relatat de asemenea că suburbiile vechi ale oraşelor ţării devin ,,societăţi islamice separate” de stat, potrivit unui nou studiu major intitulat ,,Suburbiile Republicii” (Banlieue de la Republique), care analizează răspândirea islamismului în Franţa.
Potrivit studiului, imigranţii musulmani resping tot mai mult valorile şi identitatea franceză şi, în schimb, se cufundă ei înşişi în islamism. Studiul a mai avertizat că legea islamică sharia înlocuieşte cu repeziciune legea civilă franceză în multe zone ale suburbiilor Parisului.
Autorii studiului arată că Franţa, care are între 5-6 milioane de musulmani (Franţa are cea mai mare populaţie musulmană din Uniunea Europeană), este în pragul unei explozii sociale majore din cauza eşecului musulmanilor de a se integra în societatea franceză.
,,Interzicerea burqăi” mult dezbătută în Franţa a intrat în vigoare în aprilie. Noua lege, care interzice purtarea veşmintelor islamice care acoperă trupul (burqa) şi a celor care acoperă faţa (niqab) în toate spaţiile publice din Franţa, a venit în mijlocul frustrării crescânde că cei 6,5 milioane de musulmani estimaţi ai ţării nu se integrează în societatea franceză.
În Germania, s-a dezvăluit că anual mii de tinere femei şi fete din Germania sunt victime ale căsătoriilor forţate. Majoritatea victimelor provin din familii musulmane; multe au fost ameninţate cu violenţa şi chiar cu moartea. Dezvăluirile au şocat opinia publică germană şi au contribuit la dezbaterea în curs în Germania privind chestiunea imigraţiei musulmane şi înfiinţarea unei societăţi islamice paralele în ţară.
Tot în Germania, un best-seller publicat în septembrie a dezvăluit că răspândirea legii islamice sharia în Germania este mult mai avansată decât se credea anterior şi că autorităţile sunt ,,lipsite de putere” în a face ceva în ce priveşte sistemul de justiţie musulman din umbră.
Cartea afirmă că tribunalele sharia operează acum în toate oraşele mari ale Germaniei. Acest ,,sistem paralel de justiţie” subminează domnia legii în Germania pentru că arbitrii/imamii musulmani rezolvă cazurile penale în afara tribunalului civil, fără implicarea procurorilor sau avocaţilor germani, înainte ca organele statului să poată aduce cazurile într-un tribunal german.
Independent, numărul teroriştilor islamici potenţiali care trăiesc actualmente în Germania a crescut la circa 1.000, potrivit unei noi informaţii furnizate de Ministerul de Interne.
În Grecia, Parlamentul a aprobat un plan controversat de a construi în Atena o mega-moschee finanţată din banii contribuabililor. Hotărârea a venit în mijlocul unor ameninţări cu violenţa de-abia mascate făcute de miile de locuitori musulmani ai oraşului, care au făcut presiuni asupra guvernului de a împlini cererile lor sau se vor confrunta cu o revoltă.
În Olanda, 40% din imigranţii marocani din ţară cu vârste cuprinse între 12-24 ani au fost arestaţi, amendaţi, sau acuzaţi de comiterea unei infracţiuni în ultimii 5 ani, potrivit unui raport comandat de Ministerul de Interne.
În cartierele olandeze în care majoritatea locuitorilor sunt imigranţi marocani, rata delincvenţei în rândul tineretului ajunge la 50%. În plus, delincvenţa juvenilă în rândul marocanilor nu este limitată la bărbaţi; fetele şi tinerele femei sunt implicate din ce în ce mai mult în activităţi ilegale.
De asemenea, Monitorul Olandezo-Marocan din 2011 a dezvăluit că cea mai mare parte a tineretului marocan implicat în infracţiuni este născut în Olanda. Acest lucru implică faptul că imigranţii marocani nu se integrează în societatea olandeză şi confirmă faptul că Olanda plăteşte extrem de scump pentru abordarea sa multiculturală nereuşită faţă de imigraţie.
Tot în Olanda, o gloată de islamişti a atacat violent o dezbatere din Amsterdam la care participau doi liberali musulmani, scriitorul canadian şi feministul musulman Irshad Manji şi parlamentarul ecologist de stânga olandezo-marocan Tofik Dibi.
Dezbaterea din 8 decembrie despre modul în care musulmanii liberali pot preîntâmpina confiscarea islamismului de către extremiştii musulmani a avut loc pe scena De Baile din centrul Amsterdamului, şi a fost sponsorizată de Fundaţia Europeană pentru Democraţie cu sediul la Bruxelles. Evenimentul s-a reluat după ce poliţia a arestat mai mulţi islamişti.
Incidentul a scos în evidenţă frecvenţa crescândă cu care musulmanii folosesc tactici de intimidare – inclusiv hărţuire şi chiar crimă – într-un efort de a reduce la tăcere exprimarea liberă în Europa şi de a impune islamismul pe continent.
Într-o notă pozitivă, un tribunal din Amsterdam l-a achitat pe Geert Wilders – conducătorul Partidului Libertăţii din Olanda care a denunţat ameninţarea valorilor apusene ridicată de imigranţii musulmani neasimilaţi – de acuzaţiile de incitare la ură religioasă faţă de musulmani pentru comentariile critice ale sale la adresa islamismului.
În iunie, guvernul olandez a declarat că va abandona modelul de demult al multiculturalismului care i-a încurajat pe imigranţii musulmani să creeze o societate paralelă în Olanda.
În Italia, potrivit unui nou studiu dat publicităţii de Parlamentul italian pe 17 octombrie, 44% din italieni au prejudecăţi sau sunt ostili faţă de evrei. Raportul, intitulat ,,Document final: Investigaţie privind antisemitismul”, a fost cerut de Comisia pentru Cercetarea Antisemitismului a Camerei Deputaţilor, camera inferioară a Parlamentului italian. Documentul de 50 pagini arată că, în Italia, antisemitismul este instigat şi de imigranţii musulmani care au stabilit legături cu extremiştii de stânga şi de dreapta pentru a realiza atacuri împotriva comunităţilor evreieşti locale, sinagogilor, şcolilor şi cimitirelor evreieşti.
În Spania, musulmanii au fost acuzaţi de otrăvirea a zeci de câini în Lerida, un oraş din regiunea nord-estică a Cataloniei, fapt care a devenit punctul central într-o dezbatere care se intensifică privind rolul islamismului în Spania. În septembrie au fost otrăviţi toţi câinii din cartierele muncitoreşti Cappont şi La Bordeta din Lerida, cartiere puternic populate de imigranţi musulmani şi unde au fost ucişi mulţi câini în ultimii ani. Locuitorii spun că imigranţii musulmani au omorât câinii pentru că, potrivit învăţăturii islamice, câinii sunt animale ,,necurate”.
De asemenea în Spania, două posturi de televiziune islamice radicale au început să transmită 24 ore, din studiouri noi din Madrid, pentru vorbitorii de limbă spaniolă din Spania şi America Latină. Primul post, finanţat de guvernul iranian, se va concentra pe răspândirea islamismului şiit, religia dominantă în Iran. Cel de-al doilea, finanţat de guvernul Arabiei Saudite, are drept scop răspândirea islamismului wahhabit, religia dominantă în Arabia Saudită. Transmisiunile de inaugurare ale televiziunilor islamice au fost programate intenţionat pentru a coincide cu sărbătorile de Crăciun şi reprezintă încă un exemplu de năvălire treptată a islamismului în Spania post-creştină.
În Suedia, în 2011, poliţia din cel de-al treilea oraş ca mărime, Malmö, a raportat o creştere semnificativă a numărului de crime de ură antisemite raportate comise de imigranţii musulmani împotriva evreilor. Informaţia a venit tocmai când guvernul suedez rezervase 4 milioane coroane (600.000 dolari) pentru a ajuta la întărirea securităţii în jurul sinagogilor din ţară, după acuzaţii că Suedia nu a făcut îndeajuns pentru a-şi proteja populaţia evreiască.
Suedia a fost acuzată că se complace în ce priveşte problema crescândă a antisemitismului şi Centrul Simon Wiesenthal cu sediul la Los Angeles i-a sfătuit pe evrei să evite să călătorească în sudul Suediei.
În Elveţia, unde populaţia musulmană a crescut de mai mult de 5 ori din 1980 încoace, un grup de imigranţi musulmani cu sediul la Berna a cerut îndepărtarea crucii albe emblematice de pe steagul naţional al Elveţiei deoarece, fiind un simbol creştin, ,,nu se mai potriveşte cu Elveţia multiculturală de astăzi”.
Articol apărut în ,,Catacombele Ortodoxiei”, nr. 70/mai-iunie 2012